zondag 7 april 2013

In de tijd van...

Het vrouwen wielrennen moet wijken voor de klassiekers van de mannen. Andermaal is er voor ons zelfs geen kleine kermiskoers te bespeuren. Kwestie van de conditie op peil te houden heb ik dan maar beslist om aan te zetten in de VWF koers in Malderen. 

Alvorens mijn koers tenue in de goede plooi te trekken aan de start deed ik al aan mooi ritje richting het parcours. Met twee uur op de teller kwam ik aan in het landelijke Malderen, dat overigens toch maar 10km van Battel ligt. Net zoals in de tijd van... Toen de coureurs nog allemaal met de fiets naar de wedstrijd reden. 
Ik word ooit nog een echte flandrienne! :) 

De wedstrijd was vanaf ronde één bitter hard. De snelheid reikte vlot tot 50km/uur en het optrekken na de bochten was moordend. Ondanks dat ik gestart was in categorie D, mag je die kerels niet onderschatten. 
De voorlaatste ronde kreeg ik een choco-klopke. Gezien ik voordien al wat getraind had, en misschien iets te weinig had gegeten, was het kerosine bakje leeg. 

Ik mag echter wel tevreden zijn met mijn koers. Het zal mijn snelheid en interval zeker ten goede komen, de volgende weken. Wanneer ik de koersen bij de vwf van voorbije jaren vergelijk met deze, is er een zeer positieve evolutie. Het gaat de goede richting uit. 

Ook volgende week is er geen koers voor de vrouwen. Ik zal weer creatief uit de hoek moet komen om mijn conditie scherp te houden en te verbeteren. 

Eveline, 

Geen opmerkingen: