maandag 6 mei 2013

Knokke- Bredene

Na mijn klagen en zagen omdat er te weinig vrouwenkoersen waren is er nu toch gehoor gegeven aan mijn smeekbeden en kon ik op zaterdag 4 mei de tweede koers in minder dan 4 dagen rijden! Olé...

Knokke Bredene is de platste koers uit het Lotto cup circuit maar daarom zeker niet minder lastig. De West-Vlaamse polders staan bekend voor hun winderige karakter. En moest er geen wind zijn, zou de kasseistrook na 30 het kaf van het koren wel scheiden.

Wind was er in deze editie echter wel en na nog geen twee kilometer vloog het tempo omhoog.
Het duurde echter wel 20km voor de beslissingen begonnen te vallen en het peloton besliste de boel eens op kant te trekken. Gedaan met spelen!

Ik denk dat alles dan wel wat uiteen lag, en ik heb geen idee waar ik ergens zat. Wat ik wel weet is dat veel mensen mij voorbij gereden zijn. (al dan niet achter de auto's) en dat ik ook veel mensen ben voorbij gereden. Indien er normaal gekoerst wordt komen er slechts 30 rensters aan de finish. Hoe het gebeurd is, is voor mij ook een raadsel maar groep per groep reed terug naar voor. (ook al dan niet achter de auto's).

De situaties waren zeer bizar. Ik voelde mij niet echt slecht. Maar ik heb gewoon geen flauw benul van waar ik eigenlijk zat toen ze mij uit koers namen. Het enige dat ik nog kon denken was: Tomorrow is another day...

Eveline

Geen opmerkingen: