maandag 6 mei 2013

Boortmeerbeek- Bk studenten

Na het fiasco fatale bij de vwf van afgelopen week had papa bijna een haak mogen installeren in de garage. Ik had het eventjes gehad. Een platte pannenkoek, zo voelde ik mij. Maar zo snel als de teleurstelling gekomen was, zo snel was ze ook weer verdwenen. Gelukkig maar. Belachelijk doen, das eigenlijk niets voor mij.

Op woensdag stond ik aan de start in Boortmeerbeek. De eerste keer dit seizoen dat de auto rit minder dan 100 km bedroeg. Zo kort bij huis dat ik er zelfs met de fiets naartoe kon!
Eerlijk toegegeven stond ik met schrik aan de start. Ik wist gewoon niet meer wat ik nog kon verwachten. Ik had heel de winter gedacht dat ik goed bezig was geweest en na de "vernedering" van afgelopen week wist ik niet meer waar ik het had. Ik koerste enigszins behouden mee en haalde het vlot tot aan de finish.

De aanvallen waren talrijk maar werden ook meestal snel geneutraliseerd. Bij het ingaan van de laatste ronde was alles samen en leek het peloton te gaan afstevenen op een massasprint. Helaas! Twee meisjes konden nog net de dans ontspringen en spurten voor de winst.


Ik finishte 17de en werd daarbij ook nog tweede voor het Belgische kampioenschap van de studenten. Ik til er niet zwaar aan en het is een vrij onbelangrijk nevenklassement maar het was wel leuk om nog eens een podium vanuit dat standpunt te bekijken... Smaakt naar meer!

Eveline Dergent - Nel De Crits- Sarah Ingelbrecht


Hopelijk kan ik nu weer wat koersritme opdoen en ben ik vertrokken voor de aankomende zomercampagne!

Eveline

Foto's met dank aan Paul Hinninck


Geen opmerkingen: