zondag 25 juli 2010

Bk @ Wielsbeke

Ik heb een lang verhaal te doen vandaag, want het was bovenal een hele lange dag...
Verwacht u dus maar aan een lang verhaaltje.

6.45u, een wekker die een oorverdovend lawaai maakt. De nacht was kort geweest. Niet omdat ik er een wild feestje van had gemaakt maar eerder omdat ik 1001 koers senario's door m'n hoofd had zien spoken. Wonder boven wonder was ik om 6.45u klaar wakker, fris als een hoentje en totaal ontspannen.
Er heerste stilte aan de tafel, een zekere focus zeker? Dan begon het molentje te draaien. Hop naar de koers, en stress van de papa.

Een Bk is altijd iets bijzonders. De stress hangt in de lucht als een onweer dat elk moment kan losbarsten. Vreemd maar ik had er vandaag geen last van. -als bij wonder-.
Misschien omdat ik toch al die mooie pk trui had? En al de rest was bonus.
Het parcours had weinig bochten, en er waren weer de gebruikelijke aanvallen. Vooral in de laatste ronde. De top favorieten reageerden, en daar heb ik een beetje (ge)-(mis)-bruik van gemaakt. Op 150m van de streep zette ik aan, en kwam er goed uit.
Ik sprinte en wist niet meer wat er gebeurde, eerste? nee! Is dat mogelijk? no way, onmogelijk! Toch wel dus.
Onmiddellijk twee bond-medewerkers rond mij om mij mee te zeulen naar het podium.
Ondertussen kreeg ik ook het ene verwijt na het andere naar mijn hoofd geslingerd.
Maar weet je, het maakt me niets uit...En ik zal mijn nieuwe trui wel waardig dragen.
Of misschien ook niet, maar dan halen zij toch hun slagje thuis. We zien wel.

Het podium was fantastisch en ik beleefde mijn zo gezegde "kwartiertje van eeuwige roem". Er was de brabançonne, enfin toch bij de tweede poging. Ik kreeg die mooie tri-colore trui waar ik al zo lang van droomde.
En daarna was er de doping controle...
De eerste in mijn leven. 2 flesjes cola, 4 flesjes water en een fles sportdrank later begon het dan toch te lukken.
Ik onthoud u de details, maar als ze er zelfs op staan te zien, dan is dat zeker niet fijn noch evident!
Was blij dat het voorbij was.

En verder was er nog bbq, lieve berichtjes, en een glaasje champagne.
Ik ben blij. En volgende week is er weer koers.
( en de foto's volgen nog)

Eveline

Geen opmerkingen: