zaterdag 17 juli 2010

Brugge, de hel voor dames

Vandaag maakte ik mijn "comeback" in het peloton na een weekje afwezigheid.
Door de afwezigheid van de grote kanonnen die op het EK in Ankara zitten zou dit wel eens een koers kunnen zijn met een niet te hoge snelheid. -Hoopte ik-
In Brugge stond een afwachtingskoers gepland voor dames jeugd. Junioren en nieuwelingen gescheiden, dus veel rensters verwachte ik geenszins. Een hoop van mijn verwachtingen bleek redelijk goed te kloppen. De junioren stonden maar met zo'n 30 rensters aan de start. De organisatie zag er redelijk goed uit, maar de staat van het parcours had meer voeten in de aarde.
Wielrenners zijn veel gewoon, maar dit parcours sloeg toch wel alles.
Parijs-Roubaix voor dames. Gezien mijn niet aflatende haat jegens kasseien was dit zeker de hel. De hel van Brugge. Een kleine vermelding op de kalender van het kassei-gebeuren, had zeker niet misstaan. Vier volle km's kasseien, zonder enig moment van verpozen. 500m op een grint wegje, extreem smal en in behoorlijk slechte staat. én dat 14(!) keer! 14 hé!
Schande!

Ik vertrok -zoals gewoonlijk- rustig in het peloton.
Ik reed vier ronden mee, daverend over de kasseien, verloor mijn drinkbus, en kwam "the evil girl" weer tegen. Vandaag was het hard tegen onzacht. Ik hield het iets beschaafder als Renshaw, zei gewoon dat haar gedrag niet kon. Niemand zou het anders gezien hebben moest ik een ferme kopstoot gegeven hebben. Maar dat is dan niet meer koers in zijn essentie. En verder is ze gewaarschuwd, want geen drie keer hoor.

Vier ronden, en toen ben ik afgestapt. Ik had geen zere benen, was niet moe (voor zover dat mogelijk is) en had eigenlijk geen problemen in de koers. Behalve dan een pijnlijke pols. Het daveren van de kasseien is zeker niet bevorderlijk voor het regeneratie proces van mijn pols. Verder rijden zou onherroepelijk al mijn kansen op een goed seizoen hypothekeren. Dus naar mijn mening een wijze beslissing om op zeker te spelen.

Nele Seghers werd bij de nieuwelingen knap tweede, na een vlucht met twee. Dikke proficiat daar voor! ;)

Morgen koers ik bij de nieuwelingen. Op een parcours dat ik al ken van vorig jaar. Biljart vlak en met zekerheid geen kasseien voor morgen. Boortmeerbeek, lekker dichtbij.
Eveline

Geen opmerkingen: