dinsdag 31 augustus 2010

bvv @ Tremelo

Vandaag stond de 4de en laatste manche van de beker van Vlaanderen voor dames jeugd op het programma in Tremelo. Ik zal het redelijk kort houden; het was een koers zoals een ander, demarrage, tussensprint, demarrage, ... massasprint.
Ik vertrok met een bang hartje, want 2 weken rust kruipt niet in de koude kleren.
Niet tegen staande had ik vandaag eigenlijk wonder wel hele goede benen!
Ik had het moeilijk voorin te komen, maar toen ik daar in de laatste ronden dan eindelijk raakte, bleef ik er ook. Ik draaide bij de eersten het rechte stuk op, en finishte als 5de junior. Een echte sprint zat er niet meer in, de kracht was totaal uit de benen weggevloeid.

Wat ik over het parcours graag nog wil meedelen, en wat vast en zeker in de categorie "blunders van de koers" hoort is het parking effect.
Een kleine anekdote...
Zaterdag namiddag ging ik naar de koers kijken in Hove, het parcours was al ruim voor aanvang van de koers afgesloten, auto's werden in 1 richting toegelaten. Politie ruim aanwezig op elke hoek van het parcours. Ondanks dat het parcours 10km lang was, werden de auto's niet toegelaten tegen de koers richting in. Veiligheid prioriteit of zo iets zeker? Ik ben PRO! Aan de veiligheid van de renners wordt er maar al te vaak niet gedacht. Jammer maar helaas moest ik vandaag vast stellen dat die veiligheids initiatieven niet overal gelden. Ik kreeg vaak de indruk dat we tussen de geparkeerde en gestationeerde voertuigen aan de kant moesten zig-zaggen. Deze situatie zorgt voor een ontzettend onveilig gevoel gezien er achter elke bocht plots een auto kan opdoemen. Waarom voor die groten wel? Wat hebben die kleine meisjes misdaan opdat ze minder veiligheid krijgen? Onvoldoende media aandacht? Spreken de mensen hier geen schande over, en bij de elites wel? Ik heb nog niet te veel geparkeerde wagens zien staan in een elite koers.


(Iets van deze aard, maar dan heel de koers lang, een kleine schande toch?)
Eveline

Geen opmerkingen: