donderdag 21 april 2011

Dottenijs/dottignies 21/04/2011

Vandaag zijn we -zoals aangekondigt- toch nog eens op de koers geraakt! Koers ritme was ondertussen ver zoek geraakt en de snelheid was er wat uit maar onder het prachtige zonnetje had ik er wel zin in.
Mijn longen sputterden van 's morgens al wel tegen maar waarom heb je die nodig als de benen in orde zijn?
Wel, je hebt ze hoe dan ook nodig! Het parcours was niet selectief in de mate van de zware koersen die ik reeds voor de wielen kreeg geschoteld maar niet tegen staande was het parcours verre van vlak!
We moesten een hoogte verschil van 40m overwinnen waarvan het eerste deel valsplat was en het tweede deel toch een mooi knikje. Kwestie van ergens te beginnen was dit een mooie koers! :)

Met drie Sengers meisjes stonden we aan het vertrek. Lien, Anja en ik hadden van deze dag in de week mooi gebruik gemaakt om wat koers ritme op te doen voor de komende dagen. Met 50 vertrekkers starten we voor 95 km (15x6.5km). Ik beleefde vandaag geen gemakkelijke dag. Verre van zelfs. Maar dat wist ik natuurlijk op voorhand. De elites rijden wel een beetje sneller dan de jeugd en de speeltijd is duidelijk voorbij. De eerste mooie aanval werd door een razend peloton te niet gedaan. Het stukje omhoog werd tegen ruim 40 per uur genomen. Ik hoef geen tekening te maken om te verduidelijken hoe snel we ook weer beneden waren zeker? Het ging vooruit en na drie ronden wist ik niet hoelang ik het nog zou uithouden. Mijn benen deden weinig pijn maar mijn longen branden! Vergelijk het met gloeiend hete drank die de slokdarm verbrand, 2h30 lang... Na 3 ronden kwam ik er dan toch wat door. Mijn hartslag zette een significante daling in en stagneerde een aantal slagen onder de overslag. Ik kende nog een aantal moeilijke momenten en kapte een aantal drinkbussen naar binnen. Terwijl ik met mezelf bezig was in een strijd om overleving reden vooraan vier meisjes weg uit de kop van het peloton! Hard reden ze en we zagen ze niet meer terug... Ondanks een hoop sterke pogingen.

Na 15 ronden was er de sprint met het klassieke gewring. Mijn beste krachten waren al lang op gesoepeerd maar als ik de streep ruik dan doet niets nog pijn. Ik moet ergens rond de 10e plaats in het peloton gestrand zijn wat mijn totale eindprestatie rond de 14e plaats brengt. (helaas sta ik niet in de uitslag bij de 20 eersten maar ik heb een foto!) Lien eindigde net voor mij en de drie Sengers ladies reden mooi in het peloton uit!

De winnares was Maaike Polspoel (Topsport Vlaanderen- Ridley) en voormalig skatester... Ze komt uit een mooie sport! Verdiend gewonnen? Zeker! Met een mooie voorsprong bolde ze solo over de streep.

Ik ben tevreden dat ik mijn koers kon uitrijden, al is de manier waarop misschien niet diegene die ik voor ogen had. De conditie en benen zijn in orde, ja daar twijfel ik niet meer over. Maar als het niet gaat zoals ik wil is dat voor een keer toch door overmacht. Jammer van die astma/allergie, hopelijk is dat tegen de zomer toch opgelost! :)

Eveline
Foto's komen nog wel eens

1 opmerking:

Anoniem zei

Mijn video bevestigt dat Evelin en Lien binnen de 20 eersten eindigden zoals hier beschreven.

Andre & Co van Vrouwenwielrennen in beeld (binnenkort on line)