zaterdag 23 februari 2013

Omloop het Nieuwsblad

Jullie zitten ongetwijfeld te wachten op mijn verslag van de allereerste koers van het seizoen!
En aangezien ik behalve prioritair schoolwerk toch niets te doen heb, is hier kei snel al een verslagje!

Frank De Boosere: ' Ik heb medelijde met de coureurs die vandaag moeten starten in de Omloop het Nieuwsblad. Schijnt is het parcours daar opzich al loodzwaar, krijgen ze daar nog eens zo'n weer bij!
De gevoelstemperatuur bedraagt toch wel -5 hoor. Ik zou niet graag in hun plaats zijn.'

Bedankt Frank, voor deze prachtige mededeling! "Kunnen we nog terug rijden papa?"

Niet alleen het selectieve parcours maakte van deze editie een loodzware omloop maar ook het weer speelde vandaag een cruciale factor. Ik had mijn voorzorgen wel genomen. Met de warming up in de ene hand en warme thee in de andere voelde ik mij zeker om de koers te kunnen aanvatten.

We waren nog niet goed en wel uit de startblokken en ik hoorde achter mij al carbon schuiven. Nervositeit kleurde het eerste koersuur met talloze valpartijen als gevolg. Ik voelde mij eigenlijk onmiddellijk weer op mijn gemak in het koersgebeuren en volgde vlot het reusachtige peloton. Ik slaagde erin mijn koekjes op de op voorhand vastgelegde plaats naar binnen te spelen en met een goed gevoel aan Nokere berg te beginnen. Het was misschien omdat ik mezelf al heel de week had verteld dat ik dat wel zou aankunnen, en ik een week aan positive thinking had gedaan, dat ik kei gemakkelijk naar boven reed. Ook de Tiegem berg, (die ik zelfs niet echt heb gemerkt) ging er vlot door.

De aanloop naar de Kluisberg was wel stevig! Alleen al door de snelheid kreeg ik eventjes een moeilijk moment! Hallo, de berg is pas binnen 5 km, rijd daar maar hard! Zotten! Enfin ik heb mijzelf wel gered tot boven. En ik zag nog nen hoop volk voor mij uitrijden dus ik heb de definitieve doodsteek nog kunnen uitstellen tot op de Trieu. Even ging er een positief lichtje branden toen ik mijn supportersploeg van boven aan de berg al hoorde roepen! GEWELDIG zijn ze! :D Toen ik even later ook nog een flinke duw kreeg was ik weer vertrokken. Vertrokken richting Patersberg...

Op de Patersberg kwam ik dan het andere deel van mijn supporterscrew tegen! Andermaal niets dan goed! Ook hier een GEWELDIG optreden! Mijn supporters zijn écht wel in goede conditie, dat hebben ze vandaag bewezen! Ik wil dan ook graag iedereen, al dan niet aanwezig, bedanken voor de geweldige steun! De talloze berichtjes die ik de afgelopen dagen ontvangen heb om mij aan te moedigen betekenen super veel voor mij! BEDANKT!


Na de Patersberg was het bougieke wel uit! En eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik blij was dat die boze flik mij tegen hield aan de voet van Edelare berg. "Gedaan met fietsen dames, nummer afgeven." HUH Nog nooit niet meegemaakt! Nog een geluk dat mijn supportersploeg ook daar weer present was! Direct ne warme jas en de fiets in de auto. Ik zie ze graag!

(En voor wie er aan twijfelt, ja ik heb ook zelf gefietst! En nee ik ben niet overal naar boven geduwd!)
Het gevoel was eigenlijk wel beter dan dat ik zelf had verwacht. Klimmen gaat beter, maar in een winter maak je van een ezel ook geen koerspaard he...


Voor wie tot hier heeft gelezen, mijn pijp is uit! Ik wens jullie allemaal een aangename en zachte nacht!
Lekker warm onder de wol!
Woensdag is er meer van dit... (Le Samyn)

ps: tot dusver alleen maar foto's van voor de koers. Ik kan m.a.w van bovenstaand verhaal niets bewijzen. Jullie zullen me op mn woord moeten geloven! hihi

Eveline





1 opmerking:

Anoniem zei

Knap meid ik hoop er binnen enkele wedstrijden terug bij te zijn en je visueel te steunen, Dré