zaterdag 9 maart 2013

Oost Duinkerke

En avant MARS!

Het kermis circuit is weer op gang getrokken. Traditioneel is Oost-Duinkerke gaststad om de eerste kermiskoers te organiseren en te verwelkomen.
Vorig jaar reed ik hier mijn allereerste koers van het seizoen, vandaag kan ik zeggen dat ik toch al drie grote koersen in de benen heb. Voel je dat als je al wat gekoerst hebt? Ja dat is toch een wereld van verschil.

Het parcours in Oost-duinkerke is één met veel draaien en keren. Van de ene bocht koersen naar de andere, wringen en trekken, ondertussen een boksmatch uitvechten om toch zo goed mogelijk te kunnen draaien, zo gaat dat bij de vrouwen. Ahja en dan is interval ook nog belangrijk in een koers als deze.
 Hoewel ik voor dit seizoen eerlijkheidshalve moet toegeven dat ik nog geen enkele interval training heb gedaan, ging het vandaag eigenlijk behoorlijk.

Van de koers verder niets speciaals te vertellen. Het weer was een stuk aangenamer en zachter dan de afgelopen weken. Voor diegene die morgen gaan koersen, ik heb er compassie mee want 't zal fris zijn.
14 meisjes reden in twee groepjes weg en spurtten voor de overwinning. In het peloton was het andermaal boksen richting sprint. Ik heb mij naar de 6de plaats van't pak gebokst. Et voila...

De eerste top 20  is een feit, maar het kan wel nog 19 plaatsen beter. We weten weer wat te doen de komende week.

Next: Strijen in Nederland op 16 maart. Ik heb het opgezocht en het is Slechts een uur rijden. Naar vrouwen-koers-termen, écht achter den hoek! Maps wijst de weg! (klik hier)
The day after: Fayt-Le-Franc. Vorig jaar kwam ik hier ook aan de start. Tof koerske!

Alle, zo zijn jullie weer helemaal bij met mijn koers avonturen! Tot volgende week!
Eveline
 








Geen opmerkingen: