dinsdag 23 juli 2013

Vrasene

Het weer was voor te bakken. Ik was blij dat we op vrijdag avond pas om 18 u moesten starten en niet op het gebruikelijke warmste van de dag momenten, 15u. Het peloton vertrok voor zo'n 15 mooie toeren over een volledig plat parcours. Echt een kolfje naar mijn hand.

Om de een of andere reden, ben ik in Vrasene altijd goed. Ligt het aan de lucht of het platte landschap, ik weet het niet, maar ik keer telkens met een goed gevoel terug naar deze polderkoers.
Ik kwam tijdens de race nooit echt in slechte papieren. Ik reed niet rond met super benen, maar ze waren wel goed. Even trok ik er zelfs alleen op uit, toen het peloton stil viel na een hele reeks aanvallen.
Het spel was wel maar van korte duur, maar ik heb niet veel nodig om mijn moraal een positieve stimulans te geven.

Toen het op toeren gekomen peloton me weer voorbij raasde moest ik toch even alle zeilen bijzetten om weer mee te zijn, maar toen ook dat overwonnen was kon ik me opmaken voor de massasprint die er zat aan te komen.


Ik draaide als 5de de laatste rechte lijn in en had nog goede benen om er een mooie sprint uit te persen.
Een of ander kieke vond het echter nodig met mij naar de kant te rijden en mij bijna te laten verongelukken tegen een overigens verkeerd geparkeerde politie combi... Ik moest in de remmen, en er langs de andere kant rond rijden... Bye bye mooie uitslag.
Ik reed er nog een aantal terug voorbij, maar moest tevreden zijn met een 14de plaats die op zich ook niet slecht was.

 Eveline

Geen opmerkingen: