donderdag 27 mei 2010

Pk piste Hulshout

Gisteren ben ik ,ondanks de barre weersomstandigheden, toch naar de piste in Hulshout getrokken. De kater van vorig jaar, de koude douche of de zware ontgoocheling (noem het zoals u wil) nog niet verteerd en eigenlijk nog fris in het geheugen.

Dit maal stond er echter een kampioenen trui op het spel en dan kan een mens zogezegd al eens iets meer...Ik was benieuwd.

Dinsdag was ik in Herentals nog sport testen gaan doen. M.a.w eventjes diep in het rood gaan, rijden tot in de verzuring en dan hopen dat het genoeg was.
De testen waren redelijk positief en met een overslag van 194 verraste ik zelfs mezelf.
Zelfkennis het begin van alle wijsheid? Dan is er nog een hoop werk!

Om niet af te dwalen en het bij de koers te houden; er was meer volk dan ik had verwacht. Zo'n 12 rensters telde het dames jeugd veld. Niet echt veel, maar voor een dames koers zeker ook niet slecht.

We reden een afvalling, scratch (12ronden), punten koers (20 ronden) en een achtervolging. Het feit dat de gebruikelijke 500m niet op het programma stond, was voor mij een teken van het begin van alle onheil. Na de eerste opwarming voelde ik me al niet goed en verklaarde ostentatief : "'t wordt vandaag gene vette".

Mijn voorspellingen en voorgevoel bleken redelijk goed te kloppen. Alles deed pijn. Elke spier in mijn lichaam deed pijn na de afvalling. Ik reed er al bij al nog wel een redelijke uitslag maar niet direct iets om over naar huis te schrijven. In dit onderdeel speelt ervaring natuurlijk een belangrijke rol. Eerlijk toegegeven, die heb ik helemaal niet.

De andere koersen waren middelmatig tot aanvaardbaar. Geen grootste prestaties geleverd maar dat is door omstandigheden. De achtervolging was een persoonlijk drama.
Ik was al verkrampt bij het ingaan van de eerste bocht...
En er moesten nog 5 ronden worden afgelegd...tik tak tik tak.. Benen ontploft.

Ik hou niet van de piste in Hulshout. Ik kan hier niet presteren op de manier die ik zou willen. Ik had al op voorhand een slecht voorgevoel.
Zelfkennis het begin van alle wijsheid? Ik leer bij.

Steffie Lodewijcks won de koers voor Eline De Roover en Shauni Corthout. (Over de volgorde van plaats twee en drie ben ik niet zeker, maar 't zal wel zo iets geweest zijn ongeveer).

Voor de mensen die er waren : De warme zalf had niet het verwachte effect toen ik 's avonds onder de douche stond. Ik heb geen tintelingen gevoeld... Had ik het niet gezegd, dat ik er geen hinder van ging ondervinden? Zelfkennis.

Eveline

Geen opmerkingen: