vrijdag 28 mei 2010

RVB

Vandaag was er koers. Niet voor de kleine meisjes maar wel voor de grote mannen die er goed hun boterhammetjes mee verdienen. De aankomst in Mechelen van de ronde van Belgiƫ was gepland tussen drie en vier deze middag. Technisch gezien zit ik dan nog op school.Een uurtje brossen of "recup opnemen" leek me plots een aanlokkelijk idee. Ik trachtte de leerkracht nog te overhalen mee naar de koers te gaan kijken, maar zagen hielp niet. Dus berekende we in de klas maar hoe groot de mogelijkheden waren dat een renner de koers zou kunnen winnen. (Bijna even interessant als de koers zelf)

Hoewel ik hoopte dat de mannen trager zouden rijden dan het voorop gestelde schema wist ik diep van binnen dat het nipt zou zijn, de aankomst nog te kunnen zien.
De bel was nog niet gegaan en ik stormde naar buiten. Ik reed mijn eigen kleine koers. Een tijdritje van aan de schoolpoort tot aan de finish.

Mijn koersje werd niet beloond. De renners waren al om half drie aangekomen. Jimmy Casper had de koers gewonnen en Gilbert blijft leider/lijder. (Om mezelf niet te affronteren.) Leider (is volgens google de meeste correcte betekenis om Gilberts klassering aan te duiden).

Volgende keer toch maar brossen denk ik.

eveline

Geen opmerkingen: