zaterdag 1 mei 2010

Sinaaaai! 1/05/2010

Na lang nadenken en twijfelen ben ik uiteindelijk toch gaan koersen in Sinaai.
Morgen is er het pk in Nieuwmoer-Kalmthout, maar iedereen ging vandaag koersen dus zal iedereen het morgen wel voelen he...

De koers vertrok vandaag om 14:00u op een smal baantje. Als een serpent kronkelde het peloton over het 7 km lange, smalle parcours. Indien er geen kleine kasseitjes en putten in de weg lagen, zou het ongetwijfeld een super mooie omloop zijn geweest!

Zoals het in de koers zo vaak gaat vertrokken de dames snel. Het tempo werd er echter na enkele km's al uitgehaald en dus peddelde de grote groep tegen een goeie 35 km/u verder. Peddelen denkt u? Uiteraard peddelen, moest ik kajak gedaan hebben, kon ik op deze omloop zeker mee doen... Het goot pijpenstelen, en na een tijdje was iedereen compleet doorweekt. Nat Nat Nat!

Zoals dat in de dames koers zo vaak gaat waren er een hele hoop uit valletjes. Velen probeerden te ontkomen aan het gewriemel in het peloton. Niemand kreeg de vrijgeleide en dus steven het peloton -zoals dat bij dames zo vaak gebeurd- af op een massa spurt.
De opbouw naar de sprint was zenuwachtig en iedereen schoof van links naar rechts en terug. Van op de grote baan was het voor mij niet erg duidelijk waar de streep lag. Toen iedereen begon te sprinten, sprintte ik dan maar mee, niet wetende waar naar toe eigenlijk.
Achteraf gezien, vertrokken ze op zo'n 400m geloof ik. Ongetwijfeld de langste sprint van m'n leven! Ondanks de lange sprint werd ik toch 2e junior (wonder boven wonder).
Nadien gezien had ik wel eerder het gevoel: ,,oké zilver gewonnen, maar goud verloren".
Want eerlijk gezegd, de beentjes waren goed vandaag.

Sofie Leemans won de koers. Even meedelen dat ook zij met ons mee geweest was op stage...
Spanje moet toch wel iets goed gedaan hebben he.

Morgen trek ik dus naar Nieuwmoer-Kalmthout. Hopelijk zijn de benen morgen even goed als vandaag...

Eveline

Geen opmerkingen: