woensdag 12 januari 2011

In preview...


We kregen deze week de opdracht een klein tekstje te schrijven over ons zelf, de doelstellingen, nieuwe ploeg etc... voor op de website. Dit is mijn kleine creatie. Verder moesten er ook nog foto's bij van de nieuwe uitrusting maar bij gebrek aan foto toestel en tijd en de kleren( die thuis liggen) is dat iets voor volgende week. In het beste geval komen die hier dan ook nog wel ergens op... 

Voel u vrij om de dt en andere gramaticale fouten uit m'n tekst te vissen en mijn tekstje van ongecensureerde commentaar te voorzien.  

Twee jaar geleden, begin 2009, zette ik de stap naar het wielrennen. Na 10 jaar obsessief skeeleren had ik de zogenaamde wielermicrobe te pakken gekregen en wilde ik niets liever dan fietsen, fietsen, fietsen...
Via via kwam ik bij de Dijlspurters terecht en vroeg een licentie aan. (daarmee was ik ineens ook verbonden aan een nieuwe obsessie/passie). 
Ik volgde de koersen op tv en stal wat met m'n ogen maar eerlijk gezegd, iets leren doe je toch pas als je het zelf doet. Het eerste jaar -direct bij de junioren- was dus vooral een leerschool. 
In mijn tweede koers seizoen plukte ik de vruchten van mijn nieuwsgierigheid. Ik sloeg er in om zowel het provinciaal kampioenschap van Antwerpen als het Belgisch kampioenschap voor dames junioren te winnen. Mijn sprint bleek niet slecht te zijn maar aan mijn capaciteiten als tijdrijder... is nog veel werk.
Door de prestaties die ik in 2010 leverde kreeg ik de mogelijkheid om in 2011 voor Sengers Ladies cycling team te rijden. Ik zal als eerste jaars elite ongetwijfeld wel weer een hoop nieuws te verwerken krijgen. Dat in combinatie met m'n studies kinesitherapie & revalidatie wetenschappen en de nieuwe ploeg zal ongetwijfeld al zorgen voor een groot avontuur.
Een avontuur dat voor mij niet snel genoeg kan beginnen. Ik hoop dan ook dit jaar veel te leren, valpartijen te vermijden, ploegmaten te helpen waar kan en zelf een aantal goede prestaties te behalen. 

Eveline 

Geen opmerkingen: