zondag 1 mei 2011

Sinaaaaai :)

Gisteren stond ik aan de start in Sinaai. De herinneringen van vorig jaar nog vers in het geheugen. Sinaai was de voorbode geweest van mijn mooie prestatie in Kalmthout daags nadien. Ik werd in Sinaai tweede na huidig ploegmaat Sofie Leemans. Het parcours was een kolfje naar mijn hand en de honger naar vlakke massasprint koersen was groter dan ooit. De regenbuien die vrijdag met bakken uit de lucht kwamen vallen speelden alleen maar in mijn voordeel, ik had er zin in! :)

We starten na de dames jeugd die 7 ronden moesten afleggen. Ploegmaat Natalie Nijns won de koers bij de junioren na een mooie ontsnapping met 3. CĂ©line Van Severen won de sprint van het peloton en werd zo derde bij de junioren dames. Een mooi begin van de dag.

Het was ondertussen flink opgewarmd en de elite dames stonden klaar voor 12 ronden( 87 km). Van in het begin werd de koers hard gemaakt door talloze aanvallen. De ploeg was er nagenoeg altijd bij, of reed het onmiddelijk dicht wat ons naar een min of meer verwachte massa sprint leidde. De wind stond schuin van links op kop en ik wist van vorig jaar dat ik zeker niet te vroeg mocht beginnen. Ik had 12 ronden lang bestudeerd waar de aanzet het best geplaatst kon worden. Al was dat uiteindelijk overbodig want als ze gaan moet je toch maar mee! Ik zat vooraan in het peloton en klassieke golfbewegingen bleven uit. De lange rechte aankomst strook was wel mijn ding. Jolien D'Hoore zette van redelijk ver aan maar die wist duidelijk wat ze deed. Ik kon nog wel aan haar wiel komen maar daar strandde ik dan ook.

Een tweede plaats net zoals vorig jaar. Maar als ik het zo bekijk kan ik niet anders dan daar heel tevreden mee zijn! De winnares was gewoon een maat te sterk en het is natuulijk geen schande om daar van te verliezen. Ik ben content met het resultaat!

Volgende week start ik op zondag in Veldhoven (andermaal Nederland). Ik sta overigens ook eerste reserve voor de koers in Bredene op zaterdag. (Lotto ladies cycling cup).
Nu maandag start ik niet in Sint-Gillis gezien ik een schriftelijk(!) examen heb. (Zwemmen nota bene waar ik al ruim voor geslaagd ben). Dan was ik toch liever gaan koersen!

(Foto: Luc Blouwe)
Eveline

Geen opmerkingen: