zaterdag 4 juni 2011

Begijnendijk

Kwestie van weer volledig bij te zijn, hier een verslagje over de koers in Begijnendijk.
Schitterend weer, mooi parcours en dicht bij huis wat wil een mens nog meer om te koersen?
Ik had er alvast ontzettend zin in, want na de grote koersen vond ik het wel eens tijd voor een echte kermiskoers.

Voor 98 km vertrokken we met amper 72 rensters. De eerste ronden werden aan een mini tempo afgewerkt maar eens de koers open brak, viel het zelden nog stil. Een groepje van vijf rensters sloeg er in om half koers ruim een halve minuut te versieren. Maar rijden tot de streep,... dat was buiten de wil van spurters gerekend. Het draaide goed rond in het peloton en we stevenden af op een massa spurt.

De laatste km's waren wringen en duwen. Ik sloeg er in om me volledig te laten in sluiten en uiteindelijk niet aan spurten toe te komen. Ik ben niet eens uit het zadel gekomen. Ergens was ik wel een beetje teleurgesteld. Ik had een goed gevoel en wou dat vandaag benadrukken met een mooie plaats. 11 de was het resultaat dat ik toch nog uit de brand kon slepen. Opzich niet slecht maar er zat hoe dan ook meer in!

Vandaag heb ik me achter mijn boeken gezet. Het is goed opgeschoten en heb wonderwel meer gedaan dan ik had vooropgesteld. Ik ga dus morgen (zondag 5 juni) koersen in Kieldrecht (Prosper-polder... Antwerpen) De start is om 14:30u.

Eveline

Geen opmerkingen: