zondag 10 juli 2011

Steenokkerzeel /Kontich

Een teken van leven...
Om helemaal bij te zijn, hier een verslagje over de koers van vorige week en deze week.
Het verslagje van vorige week in Steenokkerzeel kan ik wel heel kort maken. Op een paar 100 meter na ben ik op dezelfde plaats van zelfde koers als vorig jaar weer eens ten val gekomen. Vorig jaar was de schade toch wel van ernstige aard met die gebarsten pols. Ik hield dus bij het vallen mijn hart al vast voor wat komen zou. Ik ben wat voort geschoven op m'n elleboog maar voor de rest valt het bij nader inzien allemaal goed mee. Wat schrammen en builen, een bloeduitstorting onder het beenvlies van mijn arm, niets waarmee ik niet kan koersen dus. Enja, na twee ronden zat het er in Steenokkerzeel op.

Gisteren trokken we dan naar Kontich. Twee weken achter elkaar dicht in de buurt, wat een luxe!
De junioren jongens stonden gisteren ook in Kontich aan de start voor hun eerste rit in lijn van de 4-daagse van Kontich. Twee koersen organiseren op het zelfde moment zorgt blijkbaar toch wel voor chaos want het draaide uit op een vrij geaccidenteerde koers. Auto's op het parcours, de auto met de rode vlag die geblokkeerd werd door voor rijdende auto's, putten, seingevers die totaal geen idee hadden dat het koers was, met het gevolg dat een volledig peloton de weg kwijt was in de eerste ronde. Enfin zoals ik al zei chaos dus... Organisatorisch gezien, kon het beter. Van onze korte koers van 80 km werd nog eens 10 km geskipt en dus waren we snel binnen.
Het was niet snel gegaan en het peloton stuurde duidelijk aan op een massasprint. Het was wringen en trekken. Inge Roggeman maakte een stevige indruk door op 2km van het einde een poging te doen de massasprint te vermeiden. Ik dacht dat ze het zou halen maar in de sprint werd ze overruled door het spurtende pelton. Ik werd in de aanloop wat weggekwakt maar plaatste mij vooraan in het peloton. Ik telde 8 of 9, papa en DrĂ© deden dat ook. In de uitslag stond 11de. Het zou me verbazen maar we zullen de koers commissarissen maar geloven zeker? En al bij al ben ik wel redelijk tevreden over de koers.

Woensdag rijd ik het provinciaal kampioenschap in Arendonk.

Eveline

Geen opmerkingen: