vrijdag 1 juli 2011

BK Hooglede-gits en Steenokkerzeel.

Oke, ik sta achter, maar beloofd, vanaf volgende week is er terug wat vaker nieuws!
Afgelopen weekend 26 juni was het eindelijk zo ver. Dé belangrijkste Belgische kermiskoers der kermiskoersen.  Toppunt van het seizoen. De dag begon vroeg. Om kwart over 5 's morgens vlogen we uit ons bed om een kwartier later een stevig ontbijt achterover te slaan. Om 8h15 stonden een kleine 100 meisjes aan de streep in klaar in Hooglede-Gits. 107 zware km's voor de wielen. Iedereen had duidelijke orders gekregen. We wisten wat ons te doen stond en waren allemaal opper gemotiveerd om er het beste van te maken.

De koers werd hard gemaakt door het bedrijvige topsport Vlaanderen team. De meisjes hadden blijkbaar de opdracht gekregen om elk om beurt te gaan demarreren. Onze opdracht om op alles te reageren volbrachten we met verve. Bij elke noemenswaardige ontsnapping was wel minstens één Sengers meisje bij. In de tweede ronde reed een groepje met een 4tal rensters weg. Ik dacht dat het er toen al zou opzitten maar gezien Lotto niemand mee had werd er terug gekoerst. Alles kwam tot een samensmelting en het spel kon weer opnieuw beginnen. In de voorlaatste ronden werd het toch nog even warm. 3 sterke rensters reden weg uit het peloton en wij hadden niemand mee. Ik kreeg op twee ronden van het einde mijn klopje en moest op de zware gitsberg het peloton laten rijden toen er stevig doorgetrokken werd.
In de laatste ronden reden de Sengers meisjes nog een gat van 50sec toe en zorgden er voor dat het peloton op een massasprint afstevende. Evelyn Arijs haalde het in de sprint voor Sofie Devuyst en Lensy Debout. Een mooi podium mijn gedacht. Wij deelden mee in de vreugde en kregen een hoop champagne! Een dikke proficiat aan ons kopvrouw die het dus geweldig heeft afgemaakt!
Bij de profs was Philip Gilbert andermaal aan het feest (Verrassing?).

Morgen (zaterdag 2/7) koers ik in Steenokkerzeel. Daar waar ik vorig jaar nog hard tegen de grond ging wil ik dit jaar graag een goede prestatie neerzetten. De in rood aangestipte koers gaat van start om 15h30.

Eveline

Geen opmerkingen: