donderdag 23 juni 2011

Oedelem

Gisteren gaan koersen in het West-Vlaamse Oedelem. De examens zijn halfweg maar een beetje competitie ritme kan ik met het aankomende BK echt nog wel gebruiken. De late start (19h) gaf mij de kans om overdag nog een beetje te leren en verder had ik er gewoon kei-veel zin in!

De wind waaide hevig, en dat is anders, zo is al eerder gebleken, niet zo mijn ding. Toch had ik in de koers echt een goed gevoel. Althans toch de eerste 12 (van de 15) ronden. Voor het eerst dit seizoen kon ik koersen zonder de stekende pijn in de longen. De korte maar intensieve looptrainingen bewijzen misschien hier wel hun dienst. Ik recupereerde goed na inspanningen en zet elke week toch weer een stapje in de goede richting. Ook al is dat niet onmiddellijk prestatie gericht.
Op drie ronden van het einde kwam ik mezelf wat tegen. De examens wegen zwaar en de vermoeidheid eist z'n tol. De wind had uitputtend gewerkt. In het stuk wind mee trokken ze vooraan stevig door en ik zat nogal ver naar achter met het gevolg dat ik het allemaal moest laten gaan.
Op twee ronden van het einde zette ik na 70 km mijn fiets aan de kant. Wetende dat het peloton zeker half uitgedund was, was het toch niet zo slecht geweest. Uiteindelijk zal ik wel ergens rond de 25e plaats geklasseerd worden vermoed ik.

Nu zondag is er het BK voor zowel elite vrouwen als onze mannelijke prof collega's. Mensen die graag willen komen kijken zullen van het vroege uur moeten zijn. De start voor de vrouwen is reeds om 8h15 gepland! Goed zot ja! In rekening gebracht dat Hooglede-Gits de andere kant van het land is, is dat opstaan midden in de nacht.

E nu kruip ik terug achter mijn boeken, de wijsheid wacht om begeerd te worden. (Wijsbegeerte dus).
Eveline

Geen opmerkingen: