zaterdag 16 juli 2011

Vrasene

<< Doe van de 11 maar een eentje af>> 
<< Voor volgend jaar vraag je maar een ander abonnement dan de 11 de plaats, 10 plaatsen minder ofzo>>
<< Beter een abonnement op een 11de plaats dan op die crashes van vroeger>>
Reacties op m'n 11,11,11...

Gisteren stond ik aan de start van de koers in Vrasene. Op en top gemotiveerd want het parcours was iets wat me wel moest liggen. De laatste tijd heb ik echter een nieuw koers voornemen. Als eerste jaars elite is het niet praktisch prijzen te rijden of altijd kort te zijn in stevige sprints. Daarom opteer ik de laatste en ook wel komende weken om in de kleine kermis koersen me vooral zo goed mogelijk voorin te handhaven.
En als het even kan ook mee te springen in mogelijk potentiële vluchten. Het is momenteel nog niet mijn grote sterkte om vol weg te rijden uit het peloton en er dan ook nog eens voor te blijven rijden. Maar er wordt aan gewerkt.

Over mijn koers van gisteren ben ik wel tevreden. Ik vond dat ik me goed voorin hield en deftig kon mee springen met "springveren". Uiteindelijk was het mij al snel duidelijk dat er niemand solo zou kunnen stand houden, maar ja wie niet waagt niet wint natuurlijk.
Het peloton reed richting massasprint. De laatste 20 km kreeg ik het redelijk lastig, maar dat zal wel normaal zijn als de koersen wat langer worden. Na een goeie 96 km sprintte het peloton en masse over de klinkertjes. Ik deed van de 11 het gecommandeerde ééntje af...
Ik werd 10de, en breek dus de ban met de 11de stek waar ondertussen al eens goed mee gelachen is.

Morgen koers ik in Boezingen. Een UCI koers over een stevig parcours.
Ik hoop dat de benen op z'n minst zo goed zijn als de laatste dagen en dat dat volstaat om een mooie koers te rijden. Drie koersen in zes dagen, de komende week staat er ook nog het een en ander op het programma. Een drukke week, die hopelijk de komende weken gaat resulteren in een mooie koers progressie.

Eveline

Geen opmerkingen: