woensdag 17 augustus 2011

Brasschaat (Maria ter heide)

Een van mijn favoriete parcoursen. Een kolfje naar mijn hand. Ik kende het parcours nog van vorig jaar, toen ik hier als junior eens kwam proeven van het echte werk.
Mijn uitslag was toen -voor een junioreke- wel goed geweest. 33e op 96 deelnemers herinner ik me nog goed. Papa was toen ontzettend tevreden geweest maar met nen 33e moest ik vandaag niet afkomen hoor.

"Top 20" gaf hij mij mee. "Dan kan je die 1000€ race eens meedoen". Geen probleem, prijzen rijden we toch op  commando? Ik ben het aantal rondes vergeten te tellen, maar eigenlijk ging het wel goed vooruit. Er waren een aantal pogingen maar als het er op aankwam werden die allemaal terug gefloten door een aandachtig peloton. Massasprint wordt hier verwacht? Massa sprint, so be it!
't was eentje van Skill dat met de bloemen ging lopen na een mooie sprint voorbereiding van haar ploeg.
En ik op commando, sprintte me naar de 9e plaats. 't is eens iets anders dan den 11de! ;)

De 1000 euro race was voor mij een minder groot succes. Hoewel ik in het skeeleren nog wel eens een medaille behaalde op een BK tijdens een afvalling was dat vandaag iets minder. Het was lang geleden denk ik.
Ik liet mij insluiten en zat met de gebakken peren. Sprinten was er niet eens bij. Maar alle eerlijkheid in mij geeft toe dat de kans op winst wel heel erg klein geweest zou zijn!
Er komen nog jaren en kansen. Het was een leuke ervaring!

Eveline

Geen opmerkingen: