dinsdag 16 augustus 2011

Heusden

Zaterdag ll stond ik aan de start in Heusden (Gent). Het goot in de voormiddag, en de namiddag beloofde niet veel anders. Ik had er mij mentaal op voorbereid maar tijdens de koers bleef het tot groot genoegen van de meesten kurk droog.
Ruim 90 km voor de boeg, en twee bruggen per ronde. Ik zou vandaag de benen nog eens goed kunnen testen.
De laatste dagen is het gevoel niet altijd super geweest, sluimerende verkoudheid denk ik.

Het gevoel was door de koers niet super maar recht tot klagen had ik anderzijds ook niet. Ik reed wel vooraan in het peloton maar daarmee was dan ook alles gezegd. Reageren op uitvalletjes was niet aan de orde in de huidige dag-vorm. Toen een groepje van 11 weg reed viel het in het peloton compleet stil. Ze waren nog geen 50m weg en iedereen scheen al te berusten in wat een sprint voor de 12de plaat zou worden.
"Ja die zijn weg hé". De goei waren vooruit, en de rest hield z'n benen stil.

Het was nogal gewring en echt moeien heb ik me niet meer gedaan. Ik geraakte in de laatste ronde ook niet echt vooraan zoals ik het graag gewild zou hebben. Zodoende moet ik maar tevreden zijn met een 24e plaats.
Niet goed, niet slecht. Ik pak het als een training voor de komende dagen. Voor dinsdag staat Brasschaat op het programma en dat is toch een mooie wedstrijd, waar ik wel eens een deftige uitslag wil rijden.

Eveline

Geen opmerkingen: