donderdag 23 augustus 2012

Wolvertem

Nog een criterium op mijn programma was dat van Wolvertem.
Niet te ver uit de buurt. Het parcours was een perfecte rechthoek van 1 km omtrek. Mooi zo!!
Na 5 ronden kwam de eerste tussensprint en reed een groepje weg. Ik wou wel maar kon niet mee, omdat ik loemp genoeg was geweest net er voor een inspanning te doen. Geen super zware, maar zwaar genoeg om te passen. De helft van Team Kleo reed vooraan, en de andere helft van dat team maakte het het peloton zo moeilijk mogelijk om de kloof te dichten.

Aangezien we van Sengers niemand mee voorop hadden waren we genoodzaakt zelf de kop te nemen in het peloton. We kwamen geen meter dichter. Hiervan profiteerde Arys. Ze wist dat we niet zouden kunnen meespringen bij een snoeiharde demarrage! Feit... Ze is helemaal alleen naar voor gereden. Ik kan er dan ook alleen maar veel respect voor hebben, want dat was een mooi manoeuvre!

In de voorlaatste ronden begonnen ze ieder om beurt nog weg te springen, en ik kreeg het er serieus van op mijn heupen. Niemand zou die gaten nog gaan toerijden, dus deed ik het alleen. De twee weggesprongen meisjes reed ik gemakkelijk voorbij en ging zo nog voor het peloton de laatste ronde in. In de laatste rechte lijn, kwamen de twee vluchters mij toch nog voorbij, maar ik eindigde met een halve fiets, nog net voor het sprintende pelton! :D Een soort van opsteker.

Vandaag ging goed, maar de keelpijn komt toch opzetten . Er hangt iets in de lucht dat ik niet graag heb!


Geen opmerkingen: