dinsdag 22 januari 2013

'Après bike'

Dinsdag 22 januari- Vlaanderen ligt bedekt onder een dik tapijt witte sneeuw. Iedereen kreunt onder de aanhoudende koudegolf die het land teistert. Geen enkele zelf respecterende wielrenner riskeert het om vandaag zijn seizoen te hypothekeren door de sneeuw te trotseren. Of toch?
Een klein meisje, gek genoeg, doet het wel. Dat kleine meisje, ik, komt buiten en heeft de tijd van haar leven...


Het vriest dat het kraakt maar vandaag komen verschillende elementen die mijn leven bepaald hebben op een bepaalde manier samen. Ik 'schaats' met mijn fiets over het verse pak sneeuw en onwillekeurig moet ik denken aan al de geweldige skivakantie's die ik ooit gehad heb. De sneeuw onder je door voelen schuiven en genieten van een heerlijke winterzon. Meer hoeft het voor mij eigenlijk niet te worden.

Ik besef plots weer waarom dit mij zo gelukkig maakt. Wielrennen is veel meer dan vallen en weer opstaan, afzien en doorgaan. Wielrennen is ook genieten... En terwijl twee langlaufers mijn pad kruisen verschijnt er onwillekeurig een glimlach op mijn gezicht. Voor mij mag het alle dagen winter zijn.

Na drie uur heb ik een rood snoetje van de wind en de zon. Koud heb ik vandaag niet gehad, plezier des te meer. En na zo'n geweldige middag verdien ik een geweldige afsluiter. Mijn 'après bike' staat klaar.
Ook dat is genieten en hoort er gewoon volledig bij! Ik ben klaar voor 2013!

Eveline








Geen opmerkingen: