zaterdag 21 februari 2015

Start

Februari 2015- Ik kende een moeilijke start van het jaar. 's morgens in 't donker vertrekken en 's avonds in 't donker terug naar huis rijden, daar wordt een mens niet bepaald vrolijk van.
Als alternatief kocht ik mij een paar degelijke loopschoenen waarmee ik mijn trainingstijd toch enigszins kon inkorten. Ik werd subject van mijn eigen experiment. "Is een trainingsschema gebaseerd op looptrainingen een goede basis voor een koersseizoen?"

Ik ben nog volop in de testfase maar verwacht na dit weekend de eerste resultaten te kunnen verwerken.
Ik ken mijn lichaam ondertussen ook voldoende goed om een inschatting te kunnen maken van de werkpunten. Als je vraagt naar mijn prognose; ik heb geen flauw idee! Het is ook voor mij een groot raadsel hoe mijn lichaam gaat reageren op deze nieuwe trainingsstrategie.

Dit weekend is er alvast een eerste mini-test. Ik sta zondag aan de start van de oefenkoers in Bottelaere.
Slechts 63km maar toch al een goede graadmeter om in te schatten hoe het gesteld is met mijn lichaam na een lange winter.

Dames Jeugd + Elite: 63 km. Elite/Beloften & Masters: 94,5 km. - I: Visitatieschool, R.A.Stas De Richellelaan, 9820 Bottelare (0496612768). - U: Dames Jeugd + Elite: 10:30/11:45/12:00 - Elite/Beloften & Masters: 12:30/13:45/14:00 - K: Visitatieschool, R.A.Stas De Richellelaan, 9820 Bottelare - Contact: Roger Walraed, Vennenstraat 2, 9820 Bottelare (Tel.: 093626635) (chris.reunes@hotmail.com) - Extra info: Dames Jeugd + Elite: 10 x 6,3 km - alle Belgische vergunninghouders of aangesloten bij Belgische club - Elite/Beloften & Masters: 15 x 6,3 km - enkel deelname voor renners woonachtig in Oost-Vlaanderen of aangesloten bij een club uit Oost-Vlaanderen - - Med. Controle:: Visitatieschool, R.A.Stas De Richellelaan, 9820 Bottelare (0496612768)
Voor wie volgende week zaterdag nog niets op de kalender heeft staan:
Zaterdag 28/2 is er de eerste grote test in de Omloop Het Nieuwsblad (OHN).
Wie graag komt kijken positioneert zich best ergens de eerste 70km....

Meer informatie over het parcours vind je hier.
Al de informatie over de omloop voor vrouwen is hier te vinden.

Ik heb alvast zin in een nieuw seizoen. Nieuwe kansen, nieuwe uitdagingen, nieuwe ambities...
Hopelijk zijn jullie er ook weer klaar voor!
Tot snel, op de koers!
Eveline,

Geen opmerkingen: