maandag 2 maart 2015

OHN 2015

De start van het seizoen is gegeven. De Belgische openingskoers zit in de benen.
De eerste voorzichtige resultaten van mijn mini -experiment (Wat is de invloed van lopen op de prestaties van een wielrenster) zijn gekend.

Representatief kunnen we dit resultaat niet noemen. 2 koersen en slechts één respondent volstaan bijlange niet om resultaten te veralgemenen.
Tot dusver beslis ik dat lopen geen negatieve invloed heeft op de conditie. Integendeel.
Het is in ieder geval beter dan niets en de basis wordt toch enigzins onderhouden.Ik heb de indruk meer longcapaciteit te hebben en diepere inspanningen te kunnen leveren. Positief dus.

Voor de spierkracht heb ik nog mijn twijfels. Volgens mij valt die voor wielrenners toch alleen maar op de fiets te trainen. Mijn klim-kracht en absoluut wattage pieken zeker niet door toedoen van looptrainingen.

In mijn huidige opinie lijkt een combinatie van lopen en korte maar intensieve fietstrainingen geen slecht idee. Ik ga dat tweede luik de komende weken toevoegen aan mijn schema en houd jullie op de hoogte van de evoluties.

Voor de koers was het nog in orde. (Foto: Krist Vanmelle)

Verder wilt u nu ongetwijfeld weten hoever ik op de fiets ben geraakt met mijn lopen, lopen, lopen...
Goed tot op de Kluisberg (na 65km) daar al moeilijkheden door het snoeiharde tempo.
Ik kon conditioneel die berg goed op, maar mijn benen waren duidelijk al lang vergeten wat de definitie van klimmen is. Ik kan niet zeggen dat ze meewerkten.
... Over de Trieu is het het gebruikelijke verhaal (miserie troef).
En op de Patersberg ben ik in de auto gekropen. Het haalt niet uit om verder te willen rijden als het toch voor geen meter draait. Als de benen zeggen dat ze vandaag niet meedoen, dan doen ze niet mee...

Ik ben uiteindelijk met 38° koorts in bed gekropen. Wat naar Eveline normen zo goed als dood is.

Ik zal me niet verschuilen achter wat koorts. Ik was gewoon ook niet goed genoeg. Dat wist ik heus wel al op voorhand. Ik hou mijn troefkaarten dit jaar voor als het mooi weer er aankomt!

Eveline





Geen opmerkingen: