zondag 7 juni 2015

What i've been doing

Het laatste nieuws was dat ik ziek was... Ik was daar uiteindelijk wonder wel snel van hersteld.
Drie dagen en ik zat terug gezond en wel op de fiets. In het weekend voelde ik mij fris om te koersen en stond aan de start in Malderen. De ziekte in acht genomen, reed ik een aandachtige koers en kon ik echt mee koers maken.

Ik had een goed gevoel en sprintte mezelf naar een 6e plaats in het peloton. Algemeen goed voor een 11e stek want er waren 5 meisjes voorop geraakt. Ik ben in Malderen vertrokken met een goed gevoel. 100% gezond. Aangezien mijn herstel behoorlijk was ben ik dan daags nadien nog gaan koersen in De Pinte. Daar was het al aanzienlijk minder vlot. Ik zocht mezelf een weg door het peloton en eindigde ergens op een onbeduidende plaats in het pak. Moe, dat was ik!

Ik heb mezelf na een zwaar koersweekend enkele dagen rust gegund. Ik voelde me niet 100% fit. Vrijdag was het zover! Na een zware werkweek kreeg ik keelpijn en voor de rest weer alles erop en eraan.

Het weekend was zowiso koers-vrij en dus had ik de 20km van Brussel op mijn agenda gezet. Ik heb er de afgelopen maanden veel voor getraind en voelde mij echt wel klaar om die 20km op  mijn palmares te zetten. (Als finisher wel te verstaan) Maar dat ik zaterdag aan een antibiotica kuur begon, betekende niet veel goeds. Ik was ziek, weeral. Afzeggen deed meer pijn, dan dat mijn benen ooit tijdens de 20km zouden kunnen doen! Niet kunnen deelnemen omdat ik echt te ziek was, ... er zijn leukere dingen.

Ik heb uiteindelijk bijna 2 fiets-vrije weken achter de rug. Afgelopen donderdag waagde ik mij weer voorzichtig aan een klein ritje. Ik voel me terug gezond en hoop dat nu ook zo te houden.
De ziekte gaat hier in huis de ronde. Nick is al aan zijn derde keer toe (deze maand) maar deze keer mag hij het houden. We hebben onze dosis wel gehad voor van't jaar.

Ik hoop er snel weer bij te zijn in de koersen, maar het effect van 2 fiets-vrije weken is nog af te wachten...

Eveline,



Geen opmerkingen: