maandag 16 september 2013

SP&O Business Triatlon Mechelen

Zoals iedereen ondertussen wel wist, hebben Caroline, Nick en ik afgelopen weekend deelgenomen aan de SP&O business triatlon in Mechelen.
De start van het zwemonderdeel werd gegeven in de plas van Hombeek. Dat het regende met pijpenstelen maakte voor de zwemmers uiteindelijk geen verschil. De hondenweide, voor een dag de wisselzone, werd omgetoverd tot grote modderpoel waar onnoemelijk veel vermoeide zwemmers onderuit gingen.
Op voorhand waren we onze plaats in de wisselzone goed gaan verkennen, dus ik had het geluk dat mijn zwemster na haar knal prestatie recht naar mij liep. Zonder zoeken en omwegen maakten we een van de snelste wissels.

Na een 120ste zwemtijd van Caroline was het nu mijn beurt om het beste van mezelf te geven. Vanaf het verlaten van de wisselzone was het alles op alles om tegen de wind in de Zenne af te rijden tot in Heffen.
Het geluk was aan mijn kant want al snel kwam een snelle man mij voorbij gevlogen. Ik kon aanpikken in het wiel en moest de eerste volledige ronde alles uit de kast halen om het wiel te kunnen houden.
We reden van groep naar groep en vlogen verschillende lieden voorbij. Het weer teisterde duidelijk menig gestel. En iedereen die we voorbij stoven leek stevig af te zien. Bij het ingaan van de derde ronde kwamen we bij een grote groep. Bij onze aansluiting ging het tempo ook daar omhoog en reden we bijna 50 km per uur. Het ronddraaien en overnemen ging zelfs verrassend goed in deze groep.
Het is misschien wat naar de late kan op het seizoen, maar de conditie begint te komen precies.
Met een gemiddelde snelheid van bijna 41 km/u reed ik mijn 40 km. Dat is uiteindelijk goed voor de 20ste fiets tijd op de 300 ploegen... (en daar ben ik best trots op)  Ik maakte in het wiel van die goede gangmaker 90 plaatsen goed. Nick kon dus zo als 31ste loper beginnen aan zijn 10km.

Voor een ongetraind ventje deed onze kleine dat super goed! Ik heb het hem nog niet vaak zien doen, maar hij heeft echt afgezien! Tegen volgend jaar heeft hij nog veel tijd om te trainen en te verbeteren... Het niveau van de lopers lag ontzettend hoog! De eerste lopers liepen slechts 34 min over 10km!!!
We finishten uiteindelijk als 111de op 300 ploegen. Als mixed team met twee vrouwen is dat zeker niet slecht. In onze categorie (twee vrouwen en een man) waren we niet ver van het podium. Uiteindelijk stranden we op plaats 5. Niet tegenstaand is ook dat eigenlijk kei goed!
Volgend jaar gaan we voor de overwinning in onze categorie!

Ik ben trots op mijn team! We hebben alles gegeven! GO GO GO Team Derrrrrrrrrgent!
Overigens ook kei hard bedankt voor de supporters die echt met gigantisch veel op post waren! En dat ondanks de gietende regen!! Ik moet toegeven dat ik kippenvel kreeg toen ik langs het stuk van aan de Zenne naar de Vaart reed! Ik denk dat er op dat stuk niemand anders dan Dergent fans stonden! You were magnificant!! :) MERCI! :)

Eveline,



2 opmerkingen:

Quinoli zei

Goed meid positief blijven denken en het wagentje terug op de rails zetten, je kan er alleen maar sterker uit komen.

Quinoli zei

knap