woensdag 29 september 2010

Leuven vrij? communistisch ja!

Ik heb ondertussen al enkele dagen van het Leuvense studenten leven kunnen genieten.
Heb al zelf spaghetti gemaakt (en leef wonderwel nog steeds). Ik maakte kennis met de typische gebruiken.
Tot deze morgen deed ik reeds al mijn verplaatsingen met de fiets. De conditie op peil houden hé.
Berg af naar school, berg op om terug te gaan. Let op ik word nog een berggeit!
Het is op voorhand goed duidelijk gemaakt m'n fiets goed vast te zetten, wat ik uiteraard doe!
Maar daar schijnen ze hier geen rekening mee te houden. Ik was dan ook om half 9 deze ochtend direct klaar wakker toen mijn fiets niet meer stond waar ik die gisteren had gezet.
(Ik was écht wel volledig 100% nuchter, dus ik herinner me de stalplaats klaar en duidelijk!)
weg hé! pfff. Hoewel in de jaren 60 gekozen werd voor Leuven Vlaams met een democratisch kijk lijkt dat nu eerder communistisch te zijn... Een stad vol fietsen, neem wat je nodig hebt, drop het als je het niet meer nodig hebt. Iedereen gebruikt alles van iedereen. Arghh...
Dat wordt wandelen de komende dagen...

En diegene die mijn fiets geript heeft, be warned want ik vind dat niet fijn!

Eveline
(Voor de ongeruste vragen komen, neen het was niet mijn koersfiets, het was een oude stadsfiets)

Geen opmerkingen: