donderdag 7 juni 2012

Begijnendijk

Ondertussen ook al enkele weken geleden de koers in Begijnendijk meegepikt. Ik stond hier vorig jaar ook aan de start en als ik mij niet vergis zelfs met een goed resultaat. 11de.
Hoewel ik schrik had dat de bergen van Gooik nog in mijn benen gingen zitten, reed ik verrassend gemakkelijk.  Het herstel was blijkbaar toch beter dan verwacht. Gelukkig maar.

Het was een koers die zoals verwacht op een massasprint zou uitdraaien. Ik heb me echter niet afzijdig gehouden en heb goed meegekoerst. Ik sloeg er zelfs in om twee premies mee te pikken wat toch goed was voor... 10 euro. Oh ironie. Al is dat natuurlijk niet het belangrijkste.
Omdat in de laatste ronde nog enkele meisjes het ruime sop verkozen reed ik voor ploegmaat Geerike het gat toe. Zij wilde zich focussen op de sprint. Het gat was redelijk snel toe en ik recupereerde eigenlijk nog in de aanloop naar de sprint. Ik bolde ergens als 20ste over de lijn. Ongeveer.

Ik denk eerlijk gezegd dat er meer had ingezeten als ik m'n eigen kans had gegaan. Ik had een goeie dag, zo een die je maar zelden meemaakt. Zo'n dag waarop je lang kan blijven rijden... Maar de koers is gereden en met de vierde plaats van Geerike zijn we als ploeg natuurlijk ook tevreden.

Eveline




Geen opmerkingen: