donderdag 7 juni 2012

Gooig-Geraardsbergen-gooik

Waar ik de laatste tijd zoals gezeten heb? Ofwel achter mijn boeken ofwel op mijn fiets. Dat laatste naar mijn mening veel te weinig maar het is momenteel roeien met de riemen die ik heb.
Ik heb ,ondertussen reeds enkele weken geleden, in het Vlaamse heuvelland gekoerst. Gooik-Geraardsbergen-Gooik, onderdeel van de Lotto cycling cup was geen katje om zonder handschoenen aan te pakken.

Ik ken de streek ondertussen tamelijk goed en was op het ergste voorbereid. Al was dat zelfs nog niet genoeg. Tot aan de voet van dé Muur van Geraardsbergen ging het nog redelijk goed maar klimmen is toch echt mijn ding niet! Hoewel het volgens de meesten tussen mijn twee oren zit voel ik mijn benen al vol lopen bij de gedachte aan al dat klimwerk. Het werd vervolgens dus een eenzame toch van Geraardsbergen naar Gooik. De wind en het landschap zaten mij niet mee. Om mij te pesten moest ik ook nog eens solo over de wel- gekende Bosberg om vervolgens de Congoberg te gaan temmen. Nee, eerlijk gezegd was ik blij toen ik naar huis kon. Ik zal mij nog wel eventjes op de platte houden denk ik...

Eveline

Geen opmerkingen: