donderdag 7 juni 2012

Omloop Wijk en Aalburg

Koersen op Vos' terrein. Haar Aalburg. Wie haalt het in zijn hoofd om te durven denken haar hier te verslaan? Koersen in het hol van de leeuw, maar de leeuw was er niet dit weekend... Met een sleutelbeenbreuk die ze daags voordien had opgelopen in Valkenburg stond ze aan de kant te kijken...

Koers gaat door met of zonder Vos. En koersen zouden ze zowiso doen! Iedereen weet dat het snel op een lint wordt getrokken en het is kwestie van mee zijn. Maar tussen weten, kunnen en willen ligt nog een wereld van verschil natuurlijk. Toen ik het eindelijk aandurfde een blik op mijn kilometertellertje te werpen na goed 10 km reden we boven de 55 per uur. (En het was niet bergaf!) Alles lag op kant en 35 meisjes reden gelijk zotten weg. Ik was er eerlijk gezegd niet kwaad voor. Ik zat in het eerste pelotonnetje, dat al snel werd aangevuld door achter komers. Na het eerste uur was de gemiddelde snelheid 43 per uur. Stilstaan hebben we niet gedaan.

Ik had een lastige dag vandaag. Het was niet eenvoudig me uit de wind te zetten. Zo choco als iets verplichte ik mezelf de plaatselijke rondes af te werken. Hoewel de voorsprong van de 35 meisjes naar de 7 minuten opliep, werden we niet uit koers genomen en reed ik de volle 122 km uit. CHOCO CHOCO CHOCO!
Moe maar voldaan.
En hoewel ik 97e was, was het een overwinning voor mezelf om die koers goed mee te rijden.
Veel beter als vorig jaar dus! :)

Eveline



Geen opmerkingen: