maandag 23 maart 2015

Rabo Koepel race, Lierop (NL) 22/3/2015

Over een paar weken kreeg ik een berichtje uit het verre Engeland.
"He Fjee, binnen een paar weken kom ik naar België. Goesting om samen nog is een criterium te gaan rijden in Holland. Gelijk in good old times? Pi " >>Impulsief als altijd: "Allright, schrijft ons maar in! Ik gaan mee! " Pia schreef ons in en we zouden samen nog eens naar Nederland rijden. Een koerske meepikken gelijk we zeggen.

Vrijdag kreeg ik opnieuw een berichtje, ondertussen uit Antwaaarpe.
"Hoe spreke wij af voor de zondag?" Ik kwam natuurlijk uit de lucht gevallen want ik dacht dat da koerske in april was.... Typisch zeker?
Enfin, dat wordt dan een dubbel koersweekend. Aangezien ik de koers in Zwevezele goed verteerd had zou dat koerske in Nederland ook wel lukken. Toch?

Ik kwam pas 1 dag voor de koers te weten dat dat criterium van ongeveer 40km eigenlijk een grote koers van 127 km was! Met wind, waaiers en alles er op en eraan. Op z'n hollands, voor échte stevige beren.

Ook in het Nederlandse Lierop sneerde de wind door het peloton. Al snel in de koers waren er valpartijen ten gevolge van het nerveuze gewring. Iedereen wil vooraan zitten als het waait!
Na 45km scheurde het 10pl voor mij. Ik zat eigenlijk nog wel fris op het kantje te fietsen. Jammer toch!
Ik kwam in een omvangrijke groep terecht met ongeveer 60 meisjes. Het draaide goed rond en het eerste peloton reed uiteindelijk nooit echt ver van ons weg. Bij het ingaan van de plaatselijke rondes zaten we op 1 minuut, een ronde later op 45 seconden. De auto's vlogen er weer van tussen en ik kon de eerste groep weer rieken. Ik dacht even dat we er weer naartoe zouden rijden, maar dan viel het in onze groep weer even stil. De achterstand schommelde constant binnen de minuut, maar in de laatste ronde moesten we ons toch gewonnen geven.
Ik sprintte in de derde groep voor de 61e plaats. Voor wat het waard was werd ik tweede van de groep.
Ik reed andermaal een sterke sprint.

De tweede dag in mijn eerste koersweekend was voor mij een groot succes.
Andermaal verteld de uitslag niet wat het gevoel in de koers was. Maar ik mag wel tevreden zijn met een 62e plaats op 180 deelneemsters. (Waarvan er slechts 100 de finish bereikten)
Ik zat zelfs nog fris aan de arrivé! Maak dat mee seg!

Er zit een algemene progressie in! Ik ben het afgelopen jaar veel sterker geworden in de breedte. Mijn conditie zit momenteel nog op zijn gat. Op die basis draai ik echter wel een mooi wattage rond.

Ik ben content van mijn eerste weekend. Ik heb dan wel geen koers gewonnen maar ik sta beduidend verder dan ik verwachte. En dat kan niet anders dan positief zijn! :)

Eveline,




Geen opmerkingen: