zondag 17 mei 2015

Begijnendijk

Ik het de koers in Oudenaarde aan mij voorbij laten gaan. Drie dagen achter elkaar koersen zie ik niet zitten. Mijn lichaam snakt al enkele dagen naar wat verdiende rust en ik wil het niet verder uitputten dan nu al het geval is. Ik voel het; het is randje kantje ziek worden.

Begijnendijk is echter een koers die jaarlijks met stip staat aangeduid in mijn agenda. Ziek of niet, deze kan ik voor geen geld van de wereld missen!
Met slechts een kleine 50 rensters aan de start was het deelnemersveld niet echt sterk bezet. Op enkele Koga rensters na was het niveau ook niet van de bovenste plank. In principe ideaal als je van vroeg in de koers in de aanval wil gaan.

Ik ondernam wel iets maar voelde mij niet fris. Van in de eerste ronde reed een meisje van Koga alleen vooruit. Ik wist maar al te goed hoe het verdere verloop van de koers zou gaan maar ik vond gewoon nergens de fut, nog de benen om een antwoord te bieden op de vroege uitval. Ik nestelde mij in het peloton en liet mij gezapig meevoeren in de groep. Een goede duurtraining zoals we dan zeggen. Ik wou de sprint nog aantrekken voor mijn ploegmaten die ik eigenlijk toch wel snel kwijt was. En terwijl ik daar dan toch vooraan zat wou ik nog wel even een effort doen van 200m.

Met 5 rensters in het offensief was het dus sprinten voor de 6e plaats. Ik heb mijn poep niet moeten opheffen. Ik zigzagde tussen de rensters door en had blijkbaar toch nog wel een paar sprint benen. Maar veel koop je daar uiteindelijk niet mee als je niet doorkan.

Ik eindigde 13e en daar is dan alles mee gezegd.

Morgen: Lotto cycling cup - Houthalen-Helchteren...
Vorig jaar nog goed voor een mooie uitslag. Het parcours ligt mij zeker wel! :)

Eveline,

Geen opmerkingen: