vrijdag 8 mei 2015

Lopen is slecht!

In het begin van het seizoen gaf ik al aan een goed paar loopschoenen te hebben gekocht.
Aangezien mensen al jaaaaaaaren bij hoog en bij laag beweren dat lopen zo slecht is voor fietsers wou ik dat wel eens testen! Kan dat nu echt zo slecht zijn?
Ik vraag mij trouwens af wie van die "experts" dat ooit zelf heeft geprobeerd.

Als dat in de winter wel goed is, waarom zou dat dan in de zomer zo dramatisch slecht kunnen zijn?
Ik heb mijn koers seizoen voorbereid nagenoegen zonder fiets. Dat is uiteraard niet ideaal, maar wel verbazend goed gelukt!!
Ik ben zeker niet achterlijk! Met alleen maar te lopen gaat een mens geen koersen winnen! Maar het blijft naar mijn menig wel een goed alternatief voor mensen die weinig tijd hebben! Onder het principe: beter iets getraind dan niets getraind lijkt mij dat overigens helemaal logisch..,

Dus de volgende die mij komt vertellen: zou je dat wel blijven doen, dat lopen? Die krijgt van mij volgend antwoord: ik train liever een uur intensief, dan een uur in de zetel! Ik bouw er conditie mee op en voel dat ook mijn lichaam daar positief op reageert! Dat mijn benen daarvan zouden blokkeren is bullshit.. ik ben dan ook wel net zo intelligent om niet daags voor een koers te gaan lopen. En mits een goed onderhoud zie ik eigenlijk geen probleem. Lopen is zoals alle sporten; zolang je het onderhoudt zullen de spieren daar niet speciaal op reageren. En uiteindelijk is het ook een kwestie van je lichaam te leren kennen, grenzen op te zoeken en uiteindelijk verder te gaan dan je ooit bent geweest!

Ik ben eens te meer tot de conclusie gekomen dat sporten en trainen individueel gebonden is. Iets waar iemand anders goed mee is werkt daarom niet perse voor mij. Ik voel mij nu eenmaal goed op deze manier en ik ga deze keer gewoon koppig verder doen... :)

-Einde dienstmededeling-
Eveline,


Geen opmerkingen: