vrijdag 8 mei 2015

Sinaai


Goede uitslagen in het verleden doen een coureur hunkeren naar een bepaalde koers. Sinaai is voor mij zo'n koers. Ik kijk jaar na jaar uit naar de platte kermiskoers in het Waasland. 

De enige vraag die ik mij voor de koers stelde was: heb ik de twee koersen van de dagen voordien wel verwerkt? Zijn mijn benen hersteld van 200 km op 2 dagen? 

Mijn benen waren hersteld. Ze waren niet ultra-fris zoals 2 dagen voordien, maar ik was al bij al wel content met het gevoel. Ik reageerde een aantal keer op kleine  uitvalletjes maar moest mij verder wel noodgedwongen beperken tot volgen. 

Dit jaar niet de klassieke massasprint in Sinaai. Een groepje reed al snel voorruit en bleef daar gezellig heel de koers rijden. In een hectische sprint reed ik naar een 18e plaats. Een mooie afsluiter van een lastig weekend met maar liefst 3 koersen op de teller!! 

Wat het bk van de studenten betreft heb ik nog een kleine opmerking te doen: 
Op de vraag is Eveline nog steeds student? Die werkt toch al? 
Inderdaad ja, ik werk al! Full time zelfs. Ik sta elke morgen op voor 6u om ofwel te gaan lopen ofwel om met de fiets naar het werk te gaan.  (En ik kan garanderen; dan zijn er nog niet veel mensen op de baan!) Bovenop mijn job volg ik nog een volwaardige master opleiding tot het behalen van een diploma Handelswetenschappen. Een opleiding die ik volledig zelfstandig verwerk overigens... Ik hoef geen wauw's, of felicitaties. Ik heb deze keuze zelf gemaakt en met een goed time management is dat zeker geen probleem.  Maar kom mij aub niet vertellen dat het niet eerlijk is dat ik op mijn 22j nog deelneem aan het bk van de studenten. En vergelijk dit niet met "Ons ****** volgt ook nog bijscholingen, die zou dus ook nog mogen mee doen met dat BK?" Overigens mevrouw, denkt u nu echt dat ik ga verder studeren om te kunnen deelnemen aan een BK wielrennen voor studenten? 
Voor sommige mensen is het toch nooit eerlijk... 
Dit gezegd zijnde; volgende week vrijdag koers in Puivelde (10/4). 

Eveline, 

Geen opmerkingen: