vrijdag 8 mei 2015

Hamme-Zogge

Vorige week zaterdag stond ik daags na mijn degelijke prestatie in Boortmeerbeek aan de start in Hamme-Zogge. Voor mij een koers om km's te maken en te trainen maar moest het even kunnen zou een mooie uitslag ook goed meegenomen zijn.

Anders dan verwacht had ik goede benen. Ik had de koers in Boortmeerbeek duidelijk goed verteerd. De koers in H-Z werd verreden als PK voor Oost-Vlaanderen. Een koers in de koers waar ik uiteraard geen rekening mee moest houden aangezien ik van Antwerpen ben. Nu ja, geen rekening houden.
Zo'n PK in de koers, dat maakt de omstandigheden nu toch altijd wel een beetje anders.

Wie laten ze rijden en wie niet? Wie gaat achter wie en aan wie wordt dat truitje uiteindelijk gegund?
Het was een zeer bizarre koers. Daar waar het daags voordien Lotto was die de boel plat controleerde was het vandaag aan die andere Belgische UCI ploeg om rare stoten uit te halen. De winnaar heeft op het einde altijd gelijk, maar vandaag bleven ze met lege handen achter.

In de voorlaatste ronden lieten ze plots 18 rensters zomaar wegrijden. Er werd een beetje rond gekeken maar niemand maakte ook maar enige aanstalten om zijn gat op te heffen....
Ik weet de exacte uitslag zelfs niet, maar ik ben ergens in het peloton aangekomen. Na de koers haalde ik de schouders op. "Ik weet niet wat dat vandaag was maar er werd raar gekoerst."

Ik zal dan maar onthouden dat het gevoel goed was zeker?
Op naar meer!

Eveline,

Geen opmerkingen: