zaterdag 2 mei 2015

Boortmeerbeek

Boortmeerbeek- het voelt aan als mijn thuiskoers. Amper 10 km van de deur ligt het parcours van een van mijn favoriete kermiskoersen. Biljart vlak, amper 4 bochten, wat wil je als sprinter nog meer?
Nee selectief is het zeker niet, maar dat hoeft voor mij niet elke week.


Het grote geweld zat afgelopen weekend vooral in de buitenlandse wedstrijden (Gp Elsy jacobs, en de Gracia orlova). Kwaad was ik daar niet voor maar het maakt de koers toch beduidend anders.

Ik wist dat de beslissing in het begin van de koers zou vallen. Het was zaak om van in de start aandachtig te zijn en mee te springen met de juiste rensters. Toen de eerste Lotto trein vertrok nestelde ik mij met een sprint versnelling in het wiel. Goed wetende dat het wel eens direct de juiste ging kunnen zijn. Helaas, het pak kwam terug. Amper 2 km verder vertrok die zelfde trein opnieuw. Met de beste wil van de wereld, goed wetende dat ik die trein moest hebben; ik heb hem gemist.

De treinen die daarna nog vertrokken kwamen met vertraging en zouden nooit nog optijd aan de finish komen om de drie vluchters in te halen. Lotto nr 3,4 en 5 beschermden de vlucht van nr 1 en 2. Ze lieten niets meer vertrekken en reden tot vervelens toe op het wiel.. Helaas pindakaas....

Om het peloton toch nog een beetje te motiveren werd er nog een premie van 10 euro uitgedeeld. Wat ik heb, heb ik dan toch, dus die heb ik maar meegepakt...
En daar zat ik dan met mijn goede benen... (of dat effectief aan mijn benen lag of aan het trage tempo, dat laat ik in het midden)

De sprint werd wel goed aangetrokken door de rode brigade. Hoewel er nog eentje mij bijna de bocht uitreed, kwam ik toch als tweede van het peloton over de finish. Uiteindelijk toch goed voor een 5de plaats in totaal.

Goed voor de moraal zeggen we dan.

Verder staat er nog een druk koersweekend op het programma. De koers van Boortmeerbeek heeft mij de moraal gegeven om toch ook in Hamme-Zogge te starten. Zondag sluit ik af in mijn geliefkoosde Sinaai. Hopelijk met een uitslag die minstens even goed is als die van Boortmeerbeek. (en liefst nog 4 plaatsen beter)...

tot snel!
Eveline,



Geen opmerkingen: