zaterdag 2 mei 2015

Dwars door de Westhoek

Vorig weekend stond ik aan de start in dwars door de Westhoek. hoewel de ten miles mij eigenlijk ook wel aansprak vond ik het koersen net iets belangrijker.
Het was mijn eerste wedstrijd na mijn tuimelperte in Waregem. Veel verwachtingen had ik dus niet.



Een maand eerder was ik nog stevig tegen het asfalt gesmakt, gevolgd door twee weken inactiviteit.
Toen ik uiteindelijk de training weer hervatte, voelde ik dat ik veel kwijt was. Conditie verliezen gaat nu eenmaal sneller dan terug opbouwen helaas.

Aanvankelijk had ik het voornamelijk moeilijk met de hoge snelheid. Het optrekken na de bochten was absoluut niet alles. Van de vlakke aanloop tot aan de voet van de rode berg heb ik uiteindelijk ook maar weinig gemerkt.Het parcours golfde constant met enkele pittige knikjes tussendoor. Ik kreeg het eigenlijk lastig net voor de eerste passage aan die rode berg. Niet eens op een echt lastig stuk hoor. Ik vermoed vooral door de koude en mss wat te weinig koeken.

Veel verder gaat mijn verhaal niet. Ik reed uiteindelijk een 80-tal km en ging mij dan maar opwarmen in de auto. Alle begin is altijd moeilijk. Maar ik hoop snel terug op niveau te zijn...

Eveline

Geen opmerkingen: