zondag 19 juli 2015

De laatste tijd

Na mijn valpartijen in Nijlen ging het de laatste weken wel wat minder met de prestaties.
Erembodgem was een flop! Mijn spieren verkrampten bij elke meter die ik reed. Aanvankelijk dacht ik nog dat het aan een geblokkeerde rug lag, in ieder geval, ik kwam geen meter vooruit.

Ondanks een bezoek aan de osteopaat werd ook het BK in Tervuren geen succes (en dan heb ik het nog positief uitgedrukt). Ik verzuurde bergop, en bergaf leek dat niet te beteren. Na een nachtje piekeren kwamen we uit bij mijn nieuwe medicatie tegen allergieën. De bijwerking van Rupatall en Inuvaire zijn vermoeidheid, spierpijnen en gewrichtspijnen. Eureka! Ik dacht het probleem gevonden te hebben... dacht.

De weken gingen voorbij en het gevoel beterde niet. Dat ik de laatste weken mijn fiets niet veel gezien heb, zal er misschien ook wel iets aan hebben bijgedragen. Ik vermoed dat goed trainen en rusten wel raad zou brengen. De conditie zal wel een beetje weggeweest zijn.

Woensdag startte ik in Arendonk. Dat het regende stemde mij toch een beetje gelukkig.
Ik kon er een mooie uitslag neerzetten en finishte als 10de. De realist in mij wist echter dat het gevoel nog ver van goed was. Een mooie uitslag was alleen maar mogelijk omdat ik verstandig gekoerst heb, mijn benen gespaard heb tot de finish en omdat er nu ook niet zoveel coureurs waren. Het is dus een prestatie met een kanttekening naast.

Twee dagen later dan maar de Beneladies tour. Dat het zwaar zou worden was ook op voorhand geen geheim. Wind, smalle polderbanen en een paar kasseistroken. Meer is er niet nodig om de benen pijn te doen. Als laatste de eerste kasseistrook opdraaien is niet positief en zorgde natuurlijk snel voor miserie. Ik kwam in een groepje terecht dat nog 50km geknokt heeft om binnen tijd toe te komen.
We reden op 9 minuten en met een tijdslimiet van 12 minuten zaten we de laatste 15km op schema om nog tijdig te arriveren. Bij de passage aan de finish vond de jury het echter genoeg geweest en haalden ze ons uit koers. De laatste 10km mochten we niet meer afwerken. Starten de dag nadien ook niet. Ondanks dat wel eigenlijk wel binnen tijd waren.
Helaas pindakaas!

Vandaag ben ik dan maar een kermiskoers in Lauwe gaan rijden. Daar waar de wereld bijna stopt.
Ik heb afgezien maar voel toch verbetering. Geen meter vlak en stevige wind op de kleine banen was het verhaal van de dag. Slechts 39 rensters vertrokken, een hele hoop minder haalden de finish.
Ik werd na een dagje afzien 15e. En ondertussen heb ik ook nog eens een premie meegenomen. We zijn dus niet voor niets zover gereden. :)

Morgen vertrek ik voor 5 dagen naar Spanje. Zonder fiets. Ik denk dat ik zo'n weekje rust wel verdiend heb en het zal mij zeker goed doen!

Hihihi :) 


Tot de volgende! :)
Eveline,


Geen opmerkingen: